PARTNERJI

ZDRUŽENJE TURISTIČNIH VODNIKOV SLOVENIJE,

Alešovčeva 10, 1000 Ljubljana

M: + 386 40 153 223

info@slovenija-vodniki.si

Please reload

Objave v medijih

Okrogla miza: Smo turizem ljudje?

 

Tako kot vsako leto, je tudi letos Združenje turističnih vodnikov Slovenije, v okviru letošnjega sejma Natour Alpe Adria, ki je potekal od 1.- 4. februarja 2017, organiziralo okroglo mizo na eno od aktualni tematik, povezanih s turizmom. V letošnjem letu smo se vprašali če smo turizem res ljudje, ali pa nas lahko enakovredno zamenja tehnologija, splet, slabo ali neustrezno izobražen kader… Seveda smo se vodniki odločili za organizacijo omenjene okrogle mize zaradi namere deregulacije vodniškega poklica v predlogu novega ZSRT-1, vendar se na njej nismo omejevali le na nas, saj smo vodniki le del turističnega produkta in opravljamo enega izmed poklicev v turizmu, ki ga vlada želi po novem zakonu (ZSRT-1) deregulirati. Na okrogli mizi smo se osredotočili na vse turistične delavce, na njihov pomen kot ambasadorje države in kot pomembne predstavnike Slovenije. V pogovoru Okrogle mize smo poudarili pomen izobrazbe - usposobljenosti in ustreznega šolanja turističnega delavca, saj smo običajno prvi stik gosta z destinacijo. Sem spadajo vsi turistični delavci: natakarji, receptorji, turistični spremljevalci in seveda vodniki, kot interpretatorji domačega okolja, kulturne in zgodovinske dediščine.

 

Debata je tekla o tem, ali je slabo izobražen turistični delavec lahko dober predstavnik turistične destinacije. Dejstvo, da država deregulira poklice v turizmu je v nasprotju z gospodarsko strategijo trajnostnega razvoja turizma v Sloveniji. Močno smo izpostavili vprašanje padca kvalitete, ki ga po mnenju vodnikov deregulacija prinaša in predvsem ali je trg brez regulatorjev res sposoben dvignit kvaliteto storitev, kot trdi zakonodajalec. Pokomentirali smo tudi izsledke raziskav o vplivu deregulacije v gostinstvu. K pogovoru smo povabili predstavnike glavnih dejavnosti, ki sestavljajo celovit  turistični produkt. Naši sogovorniki so bili:

 

Franc Jezeršek, ustanovitelj in lastnik podjetja Jezeršek d.o.o.

Franc Jezeršek je podjetniško pot začel pred več kot tremi desetletji. Zgradil je Hišo kulinarike Jezeršek, prvi objekt v državi, ki je bil namensko zgrajen za potrebe catering dejavnosti, s katero je v Sloveniji oral ledino. Na Zgornjem Brniku je ustvaril mogočen gostinski kompleks Dvor Jezeršek. Ustanovil je Kulinarično središče Okusiti Slovenijo. Na ta način širi zavest o slovenski kulinariki in izobražuje svoje kadre, goste in druge ponudnike jedi in pijač. Je eden od pobudnikov projekta Gostilna Slovenija. Zelo pomembna je tudi Akademija Jezeršek, ki skrbi za izobraževanje na področju kulinarike.

 

Matija Koren, ustanovitelj in lastnik podjetja Koren Sports

Podjetje Koren Sports je vodilna slovenska agencija za organizacijo in izvedbo športnih avantur, ki v slovenski prostor že več kot 20 let razveseljuje in bogati z inovativnimi turističnimi produkti. Specializirano je na področju športnega turizma, organiziranju in izvajanju športnih programov, aktivnih počitnic in na uvajanju t.i. "Experiental Learning" metode. Pohvalijo se lahko tudi z izgradnjo prvega Adrenalinskega parka v Sloveniji.

 

Iztok Bončina, dolgoletni vodnik, nekdanji predsednik ZTVS, predsednik Društva popotnih fotografov in fotoreporterjev

Dolgoletni turistični vodnik (od leta 1986), vodi predvsem daljša potovanja po vsem svetu in angleško govoreče goste po Sloveniji. Bil je med ustanovitelji Društva turističnih vodnikov Slovenije leta 1988 in 7 let njegov predsednik. Trinajst let član izpitne komisije za vodniške licence pri GZS, aktivno se ukvarja z izobraževanjem turističnih vodnikov in lokalnih turističnih vodnikov (od leta 1989 do danes je organiziral in vodil nekaj manj kot 200 izobraževalnih tečajev po vsej Sloveniji). Trenutno zaključuje doktorat na temo vesoljskega turizma na Turistici v Portorožu. Je tudi predsednik Društva popotnih fotografov in fotoreporterjev.

 

Ljudmila Sinkovič, UP Fakulteta za turistične študije-Turistica, Portorož

Ljudmila Sinkovič je članica Katedre za kulturni turizem in kulturno dediščino na UP FTŠ – Turistica, koordinatorka študijskega programa Kulturni turizem, študijskega programa Mediacija v turizmu in članica senata fakultete.

 

Mojca Krašovec, direktorica hotelov Sava turizem d.d.  na Bledu

Mojca Krašovec je poklicu diplomirani inženir agronomije, vendar je večino svoje 32-letne delovne dobe posvetila turizmu. Ima 27 let delovnih izkušenj na različnih vodilnih delovnih mestih – od vodenja turističnih agencij, hotelov do vodilnih položajev v največjih slovenskih turističnih podjetjih kot sta HIT d.d. in Sava turizem d.d.. Na Bledu je zaposlena od leta 2011, najprej je bila direktorica hotela Golf, zadnja tri leta pa kot izvršna direktorica vodi vse hotele, kamp in restavracije družbe Sava turizem na Bledu.

 

Debata je bila izjemno konstruktivna in zanimiva, komentarji gostov pa so imeli eno skupno točko in sicer, da človeka, njegove prijaznosti in njegove topline ne more zamenjati nihče. Debata je izpostavila, da neusposobljen kader ne more kvalitetno opravljati storitve in da se nivoja kvalitete ne more prepustiti izključno tržnim mehanizmom. Poti do usposobljenosti so različne. To ni samo formalna izobrazba. Je ena od možnosti, vendar še zdaleč ne edina. Pomembne so kompetence, ki jih zaposleni ima. Zagotovo je izjemno pomembna sama osebnost, občutek za delo z ljudmi in motiviranost. In tudi vsakdo ni za turizem. So določene lastnosti, ki jih človek ima, ali pa jih nima in določenih lastnosti se človek ne more priučiti. Izjemno pomemben je tudi odnos vodji do zaposlenih, sposobnost motiviranja in spodbuda za vseživljensko učenje. Predvsem pa stimulativno in varno delovno okolje, ki omogoča razvoj človeka. Samo zadovoljen delavec lahko razvija svoje kvalitete.

 

Vsi so se strinjali, da je tehnologija pomembna, da olajša poslovanje in da jo je potrebno sprejeti, jo izkoristiti, nikoli pa ne bo mogla nadomestiti človeka. Ko tehnologija odpove, je človek tisti, ki bo sposoben reševati probleme, ki bo lahko ponudil občutek varnosti in dal človeku vedeti, da ni ostal sam. Predvsem pa je človek tisti, ki lahko obiskovalcu prenese dušo okolja, ki ga je obiskal, mu nadgradi okolje, v katerem se je znašel, mu pomaga destinacijo doživeti polno v vseh odtenkih. Tudi hrana ima bolj poln okus, če jo je z občutkom pripravil usposobljen kuhar, če v njej uživa v pristnem okolju, s pravo razlago in kvalitetno postrežbo.

 

Se pravi če povzamemo: Turizem smo ljudje!

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Sledi nam
Please reload

Arhiv
  • Facebook Basic Square